Dvě otázky pro Petra Majerika, marketingového a mediálního konzultanta
Z jakých důvodů si zadavatelé reklamy, kterým radíte s jejich mediální strategií, vybírají pro svou komunikaci tematické televize?
Těch důvodů je hned několik. Základním jsou nižší vstupní náklady. Zatímco pro měsíční kampaň na celoplošné plnoformátové televizi potřebujete mít několik milionů korun, na tematických TV je to o statisících. To už začíná být smysluplné i pro menší firmy. A pak je to ještě dobrá možnost cílení na různé cílové skupiny, díky specifickému zaměření jednotlivých TV kanálů a vysoká frekvence zásahu, která umocňuje dobrou zapamatovatelnost značky.
S jakými dalšími typy médií se dá reklama na tematických TV kombinovat a proč?
Všechno se odvíjí od cílů kampaně. Třeba farmaceutická společnost může po vybudování optimálního zásahu celoplošnou TV kampaní její efekt prodloužit cenově méně náročnou komunikací právě ve vybraných tematických televizích a třeba ještě na obrazovkách v čekárnách u lékařů. Tím, že využije stejný spot, šetří navíc produkční náklady.
Publikováno v deníku METRO 31.10.2016