Téměř před půl rokem jsme spolu probírali možné dopady koronakrize na oblast marketingu. Co z vašich očekávání se naplnilo?
Naplnilo se to, že firmy šetří a ve svých aktivitách se zaměřují více na aktivaci a taktiku než budování značky. Hlídají si cash flow, optimalizují náklady a chystají se na druhou vlnu. Nejen koronaviru, ale i propouštění...
A co nového vás naopak překvapilo?
Že i přes nepříjemná omezení a ekonomické dopady si většina lidí zachovává optimismus. Dovolené si v klidu dopřáli, jen jich bylo více v tuzemsku. A možná se zvýšila míra soudržnosti a empatie.
Znamenala koronakrize nějaké změny pro vás osobně?
Rozhodně. Dramaticky se snížil zájem o konzultace, školení pro Top Vision byla zrušena úplně a výuka na vysokých školách probíhala on-line. Vrhnul jsem si do oblasti realit a stal se makléřem v síti RE/MAX. Trh seznamování byl koronavirem také zasažen, některé ženy se nechtěly radši scházet ;-).
Jaký očekáváte ve vaší oblasti vývoj v nejbližších měsících?
Očekávám více nezaměstnaných, oddělování zrna od plev, ale i vznik nových příležitostí. Ty využijí ale jen ti agilní, odvážní a vynalézaví. Dokud se neobnoví důvěra v budoucí růst, tak budou investice nižší a směřované více do taktiky a výkonnostního marketingu.
Blog
Zdeněk Hašek a marketingové příležitosti v dobách koronaviru - II
26. 8. 2020, 8:00
Během karantény způsobené situací kolem C -19 jsem oslovil přední odborníky z byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci. Nyní nastal čas se po několika měsících zamyslet se nad tím, co z jejich očekávání se naplnilo a co je naopak překvapilo. Aktuální stav v oblasti marketingových komunikací komentuje Zdeněk Hašek, marketingový odborníka a lektor na VŠKK a UNYP.
PETR MAJERIK
media coach