Blog

VYHODNOCENÍ LETNÍHO TESTU CROISSANTŮ

30. 7. 2024, 7:00

Jednou z oblíbených součástí snídaní nebo svačinek lidí z oblasti marketingu je pečivo, jako třeba croissanty. Rozhodl jsem se tedy jich během letošního léta několik čistě subjektivně porovnat. Zaměřil jsem se na pekárny, které mám v pěším dosahu do deseti minut. Jedná se o lokalitu na pomezí pražských Vršovic a Vinohrad. Podíval jsem se samozřejmě i na případnou reklamu v okolí navštívených provozoven.

Dobrou zprávou je, že všechny čtyři vybrané croissanty byly velmi dobré až výborné.

Nejvíc mi chutnal ten z francouzské pekárny BOULANGERIE LE CAVEAU, která se nachází v Krymské ulici (na obrázku vlevo nahoře). Neměl žádnou slabinu, nabídl skvělý poměr cena výkon, nebyl zbytečně mastný ani extrémně křehký, což je samozřejmě jinak nedílná součást croissantů, která by ale měla mít své hranice. Navíc byl jako jediný v sáčku s logem, který se navíc během cesty nepromastil. Patřil sice k menším, ale to vyvažovala jeho nejnižší cena.

Na druhém místě se umístil croissant z pekárny KRAFIN Café & Bakery ve Voroněžské ulici (foto vpravo nahoře). Ačkoliv jde o veganskou pekárnu využívající jen rostlinné ingredience, nebylo to na chuti, vzhledu ani konzistenci prakticky poznat a odstup za vítězem tak je minimální.

Na třetím až čtvrtém místě se shodně umístily croissanty z KRO Bakery & Bistro v Moskevské ulici (na obrázku vlevo dole) a z JOY Bakery v Petrohradské ulici (na obrázku vpravo dole). Oba byly také velmi dobré až výborné, ale mnou zakoupené pečivo mělo vždy nějakou chybičku. Na první pohled nejlákavější croissant z KRO byl částečně „dutý“ a obří pečivo z JOY Bakery bylo na povrchu mírně připálené a v inkriminovaných místech nahořklé. Na můj vkus mohlo být i méně mastné. Jedná se o drobnosti, ale v silné konkurenci je potřeba i za detail strhnout nějaký ten bodík. Věřím, že se v obou případech jednalo jen o nešťastnou shodu okolností.

Pořadí

1) BOULANGERIE LE CAVEAU - 9 bodů z 10

2) KRAFIN Café & Bakery - 8 bodů z 10

3 až 4) KRO Bakery & Bistro - 7 bodů z 10

3 až 4) JOY Bakery - 7 bodů z 10

Žádnou venkovní reklamu ani navigaci jsem v bezprostředním okolí navštívených pekáren nezaznamenal, což je možná trochu škoda, protože kromě KRO Bakery & Bistro jsou ostatní pekařství na méně frekventovaných místech a nějaký ten „Lamp Poster“ by jim mohl pomoci přilákat nové zákazníky třeba z nedaleké Grébovky. Na druhou stranu tato část Prahy na rozhraní starých Vršovic a Vinohrad je památkovou zónou a příliš možností na OOH tu kromě několika reklamních laviček není. Před pár měsíci se tu sice na sloupech objevily nové reklamní tabule s komunikací mobilního operátora, ale rychle zmizely. Mezi místními vyvolaly bouři nevole a přiznám se, že i na mě působily v těchto místech poněkud nepatřičně.

O to větší prostor pro určitý chytrý guerilla marketing tu myslím vedle probíhající komunikace na sociálních sítích je...

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik 

PETR MAJERIK
media coach