1) Jakým způsobem postihla aktuální situace oblast tvorby reklamních textů?
Není to tak hrozné, jak by člověk čekal. Objevily se na příklad nové poptávky na kreativitu pro outdoorové kampaně, protože ceny ploch šly tak radikálně dolů, že některé značky naplánovaly komunikaci, se kterou předtím nepočítaly. Velké části online kampaní se navíc aktuální situace - zdá se - téměř nedotkla, jen se v některých případech změnila komunikační témata. Když se budeme bavit úžeji, tj. ne o celkové kreativitě, ale vysloveně o reklamních textech, aktuální situace jen kopíruje a více zvýrazňuje dlouhodobý trend – dřív mezi mými zákazníky převažovaly komunikační a digitální agentury, ale postupně se to daleko víc překlápí směrem k přímým klientům. Odpadávají zkrátka „mezičlánky“, přímí zadavatelé jsou dnes daleko aktivnější a více se na trhu orientují.
2) Jaké příležitosti se podle vašeho názoru objeví po skončení mimořádných opatření v oblasti tvorby reklamních kampaní?
Každá krize je zároveň příležitost. Trh se částečně vyčistí. Vzroste tlak na efektivitu, takže ti, kteří mají dobré reference a kvalitně zpracované case studies, by mohli pocítit spíše zvýšenou poptávku.
3) Jakým způsobem jste musel vy osobně změnit způsob komunikace a fungování ve vztahu k vašim obchodním partnerům?
Musel jsem začít daleko více komunikovat na dálku, jako všichni. Vyzkoušel jsem si snad všechny videokonferenční platformy, protože každý klient používá něco jiného. Paradoxně to všechno stojí víc času, ale dá se tomu přizpůsobit. Podstata je pořád stejná – musíte mít dobré nápady. A je víceméně jedno, jakým kanálem je člověk prezentuje.
4) Jaké největší poučení jste si ze stávající situace odnesl?
Především jsem si ještě lépe uvědomil, jak obrovskou výhodu mají profese, které jsou založené na kreativitě. Jejich přidaná hodnota v krizích spíše roste. Současné informační technologie přinášejí mobilitu, nezávislost a komunikační svobodu.