Téměř před půl rokem jsme spolu probírali možné dopady koronakrize na
oblast CSR. Co z vašich očekávání se naplnilo?
V začátku krize bylo jasné, že vstupujeme do nestandardního režimu, pokud jde o flexibilitu práce - práce na dálku, způsob řízení a motivace týmů... Procesy, které dříve trvaly měsíce nebo roky, krize uspíšila a přinesla rychlá řešení - během několika dnů začaly i velké týmy, zajišťující životné důležité činnosti pojišťovny, fungovat efektivně na dálku.
A co nového vás naopak překvapilo?
Překvapilo mě, že nejde o dočasné řešení. Po půl roce je jasné, že některé věci se k "normálu" nevrátí. Prostě proto, že to není potřeba. Protože jde o často výhodnější řešení pro firmu i zaměstnance. Nová pravidla např. umožňují manažerům řady útvarů vyčlenit některé týmy trvale na homeoffice nebo vytvořit sdílená pracovní místa.
Jaký očekáváte ve vaší oblasti vývoj v nejbližších měsících?
Pojišťovna je indikátorem ekonomické stability země, i když s určitým zpožděním. Ekonomické dopady koronakrize na pojišťovnictví se projeví se zpožděním, podobně tomu bylo i po roce 2008. CSR bude muset být o to víc pojímáno nikoliv jako nezištná filantropie, ale jako součást byznys modelu společnosti. V našem případě jde o principy prevence, které chceme dostat do nabídky produktů a služeb.