Blog

Milan Medek a CSR v dobách koronaviru

1. 4. 2020, 7:00

Požádal jsem přední odborníky z jednotlivých oblastí byznysu a marketingových komunikací, aby se s námi podělili o své názory na současnou turbulentní situaci.
V osmém pokračování odpovídá Milan Medek, CSR manažer pojišťovny KOOPERATIVA.

1) Jakým způsobem postihla aktuální situace oblast CSR?

Aktuální krize činnost CSR týmu ovlivnila zásadně. Doslova přes noc jsme museli odsunout stranou velkou část běžících aktivit a přípravu nové CSR strategie a přemýšlet, jak nejlépe pomoci v nastalé situaci našim stakeholderům.

Zapojili jsme se do iniciativy #SKODAAUTOpomaha  a poskytujeme zdarma havarijní pojištění pro stovku aut, které rozvážejí léky, potraviny a jinou pomoc v celé ČR. Naše Nadace Kooperativy vypsala urgentní grantové řízení, během jednoho týdne rozdělíme milion korun neziskovkám v regionech, které pomáhají se zvládnutím epidemie a jejich činnost je nyní ohrožena. Hledáme uplatnění pro zaměstnance, jejichž práce neumožňuje pracovat z domova  - nabízíme jejich kapacity neziskovým institucím jako dobrovolníci. Zapojili jsme se do akce #kulturazije a s kapelou Čechomor chystáme velikonoční benefiční koncert na MALL TV na podporu provozu krizové infolinky pro seniory s organizací Život 90. Hledáme s kolegy produktové inovace a procesy, které pomohou klientům v tíživé ekonomické situace a taky s nastartováním české ekonomiky. Přál bych si, aby zbyl čas i na jiné věci…a abychom se co nejdřív vrátili do práce.

2) Jaké příležitosti se podle vašeho názoru objeví po skončení mimořádných opatření v oblasti CSR?

Ty příležitosti jsou vidět už teď – třeba v oblasti flexibility práce. To, co bychom museli prošlapávat ve firemních procesech měsíce nebo roky, šlo nyní uskutečnit v řádu dní, či týdnů. Např. plošné zavedení režimu homeoffice (i když řada kolegů říká, že už se těší zpátky do kanceláře😊). Zjistili jsme, že některé procesy, třeba likvidace pojistných událostí, se dají řídit na dálku stejně efektivně, jako v kanceláři. A věřím, že poučení bude po krizi celá řada, stejně jako bude celá řada příležitostí, kam nasměrovat naše hlavní CSR činnosti v oblasti prevence.

3) Jakým způsobem jste musel vy osobně změnit způsob komunikace a fungování ve vztahu k vašim obchodním partnerům?

Asi jako všude platí i u nás zákaz kontaktu s obchodní partnery, takže všechny schůzky (i s většinou kolegů) řeším na dálku, formou videokonferencí a telekonferencí. Zjišťuji ale, že osobní kontakt v mojí činnosti zásadně schází a je obtížně nahraditelný.

PETR MAJERIK
media coach