1) Jakým způsobem postihla aktuální situace oblast CSR?
Aktuální krize činnost CSR týmu ovlivnila zásadně. Doslova přes noc jsme museli odsunout stranou velkou část běžících aktivit a přípravu nové CSR strategie a přemýšlet, jak nejlépe pomoci v nastalé situaci našim stakeholderům.
Zapojili jsme se do iniciativy #SKODAAUTOpomaha a poskytujeme zdarma havarijní pojištění pro stovku aut, které rozvážejí léky, potraviny a jinou pomoc v celé ČR. Naše Nadace Kooperativy vypsala urgentní grantové řízení, během jednoho týdne rozdělíme milion korun neziskovkám v regionech, které pomáhají se zvládnutím epidemie a jejich činnost je nyní ohrožena. Hledáme uplatnění pro zaměstnance, jejichž práce neumožňuje pracovat z domova - nabízíme jejich kapacity neziskovým institucím jako dobrovolníci. Zapojili jsme se do akce #kulturazije a s kapelou Čechomor chystáme velikonoční benefiční koncert na MALL TV na podporu provozu krizové infolinky pro seniory s organizací Život 90. Hledáme s kolegy produktové inovace a procesy, které pomohou klientům v tíživé ekonomické situace a taky s nastartováním české ekonomiky. Přál bych si, aby zbyl čas i na jiné věci…a abychom se co nejdřív vrátili do práce.
2) Jaké příležitosti se podle vašeho názoru objeví po skončení mimořádných opatření v oblasti CSR?
Ty příležitosti jsou vidět už teď – třeba v oblasti flexibility práce. To, co bychom museli prošlapávat ve firemních procesech měsíce nebo roky, šlo nyní uskutečnit v řádu dní, či týdnů. Např. plošné zavedení režimu homeoffice (i když řada kolegů říká, že už se těší zpátky do kanceláře😊). Zjistili jsme, že některé procesy, třeba likvidace pojistných událostí, se dají řídit na dálku stejně efektivně, jako v kanceláři. A věřím, že poučení bude po krizi celá řada, stejně jako bude celá řada příležitostí, kam nasměrovat naše hlavní CSR činnosti v oblasti prevence.
3) Jakým způsobem jste musel vy osobně změnit způsob komunikace a fungování ve vztahu k vašim obchodním partnerům?
Asi jako všude platí i u nás zákaz kontaktu s obchodní partnery, takže všechny schůzky (i s většinou kolegů) řeším na dálku, formou videokonferencí a telekonferencí. Zjišťuji ale, že osobní kontakt v mojí činnosti zásadně schází a je obtížně nahraditelný.