V našich zeměpisných šířkách je POLÁRNÍ ZÁŘE poměrně vzácným jevem.
Může mít nějaký vliv na konzumaci médií?
Protože se s ní setkáme v nočních hodinách, můžeme z větší části eliminovat vliv na venkovní reklamu, kterou kolem sebe vidíme zejména ve dne. I když je mnoho nosičů osvětlených, frekvence pohybu v jejich okolí je v nočních hodinách poměrně omezená.
Když obloha zfialoví, určitě ale někteří diváci odběhnou od televize k oknu, nebo dokonce místo sledování TV odjedou pozorovat noční oblohu na nějaké opuštěné místo za městem, takže sledovanost televize může nepatrně klesnout. Cestou autem na místo si možná zapnou rádio, aby slyšeli aktuální informace nebo příjemnou hudbu, takže poslechovost rádií by klesnout neměla, možná spíše naopak. Čtenosti tištěných médií se události tohoto typu patrně zásadním způsobem netýkají, ale přesně opačně tomu bude u internetu. Tam určitě budeme hledat (převážně spíš přes mobilní telefony) nové informace o tomto jevu a o místech, kde ho můžeme pozorovat.
Takže vítězem je internet a poraženým na první pohled televize. Ale protože většina reklamy se prodává na garantovanou sledovanost/GRP´s a sledovanost v pozdních nočních hodinách a nad ránem je nižší, vliv na výsledky bude zanedbatelný.
P. S.: Je tady ale ještě další úhel pohledu. U silných polárních září ale může dojít k výpadkům elektrických zařízení, což může kromě televizí a rádií postihnout i internet. U polární záře, která nastala v těchto dnech tomu tak ale naštěstí ve větší míře nebylo.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU☕, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik