Blog

MEDIÁLNÍ KVÍZ (XI): Na co mají vliv CHYTRÉ TELEVIZE?

22. 10. 2023, 11:11

Cílem mediálního kvízu je podívat se na problematiku plánování médií z netradičních úhlů pohledu a přiblížit ji tak i lidem mimo tuto branži.

Z fotografie je patrné, že výrobci chytrých televizí (a notebooků) se u nás o svou budoucnost nemusejí obávat😊.

V roce 2022 používalo chytrou televizi již 44 % domácností v porovnání s 11 % v roce 2016, notebook používaly dvě třetiny domácností (v roce 2012 jen třetina).“

Zdroj: STATISTIKY MY, ČSÚ.

Chytré televize divákům umožňují přístup k širší nabídce obsahu než klasické televizory. Částečně tak urychlují pokles sledovanosti lineárního TV vysílání ve prospěch streamovacích služeb.

Majitelé tuzemských televizních stanic jsou si tohoto trendu samozřejmě vědomi a masivně proto investují do rozvoje vlastních VOD platforem, ať už je to Voyo (od Novy), nebo Prima+, aby tak čelili konkurenčním streamovacím službám (Netflix, Disney+, HBO Max, …).

Sledování lineárního a streamovacího vysílání se tak bude v domácnostech do budoucna ještě více prolínat a postupně velmi pravděpodobně i v ČR dojde k výměně pozic v neprospěch lineární TV.

TO BUDE MÍT BEZESPORU VLIV I NA ZPŮSOBY PLÁNOVÁNÍ TV REKLAMY A NA MĚŘENÍ JEJÍ KONZUMACE.

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik (foceno v lokalitě Petrov – Chlomek)

PETR MAJERIK
media coach