Z fotografie je patrné, že výrobci chytrých televizí (a notebooků) se u nás o svou budoucnost nemusejí obávat😊.
„V roce 2022 používalo chytrou televizi již 44 % domácností v porovnání s 11 % v roce 2016, notebook používaly dvě třetiny domácností (v roce 2012 jen třetina).“
Zdroj: STATISTIKY & MY, ČSÚ.
Chytré televize divákům umožňují přístup k širší nabídce obsahu než klasické televizory. Částečně tak urychlují pokles sledovanosti lineárního TV vysílání ve prospěch streamovacích služeb.
Majitelé tuzemských televizních stanic jsou si tohoto trendu samozřejmě vědomi a masivně proto investují do rozvoje vlastních VOD platforem, ať už je to Voyo (od Novy), nebo Prima+, aby tak čelili konkurenčním streamovacím službám (Netflix, Disney+, HBO Max, …).
Sledování lineárního a streamovacího vysílání se tak bude v domácnostech do budoucna ještě více prolínat a postupně velmi pravděpodobně i v ČR dojde k výměně pozic v neprospěch lineární TV.
TO BUDE MÍT BEZESPORU VLIV I NA ZPŮSOBY PLÁNOVÁNÍ TV REKLAMY A NA MĚŘENÍ JEJÍ KONZUMACE.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik (foceno v lokalitě Petrov – Chlomek)