Téměř před půl rokem jsme spolu probírali možné dopady koronakrize na oblast instore marketingu. Co z vašich očekávání se naplnilo?
Potvrdilo se, že FMCG firmy a řetězce zaměřily svoje úsilí a marketingovou komunikaci na off trade segment prodeje. V segmentu HOREKA pak firmy i celé regiony (např. Západočeské lázně) skutečně velmi rychle a aktivně spustily svojí marketingovou komunikaci zaměřenou na domácí spotřebitele.
A co nového vás naopak překvapilo?
Překvapilo mě, jak dramaticky zareagovaly zejména nadnárodní firmy
a až drasticky omezily přístup svých zaměstnanců do svých kanceláří.
Zároveň také silně seškrtaly marketingové aktivity zaměřené na off trade.
To mi v situaci, kdy naopak došlo k až 50% nárůstům prodejů např. některých destilátů v off trade nedává smysl.
Znamenala koronakrize nějaké změny pro vás osobně?
Ano - protože už řadu let působím také jako konzultant, kouč a lektor,
přešel jsem s některými klienty na distanční formu spolupráce:
poskytování zpětné vazby, konzultace, porady atd.
Překvapilo mě, jak velké množství aktivit lze touto formou realizovat.
Jaký očekáváte ve vaší oblasti vývoj v nejbližších měsících?
Už nyní začal trend (a v dalších měsících očekávám jeho další růst) investic do digitalizace retailu. Např. Microsoft velmi rychle převedl svůj showroom (což je vlastně jejich kamenná prodejna technologií pro retail), který v minulosti vybudoval v BB Centru v Praze 4, do virtuální podoby - podívat se nakonec můžete sami zde: www.digital-retail.cz.