Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 62: Co se změnou času?

30. 3. 2025, 9:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

V obdobích střídání zimního a letního času řadě z nás nějakou dobu trvá se této situaci přizpůsobit.

Třeba při přechodu na letní čas, kdy nám jedna hodina chybí, se to může projevit problémy se vstáváním.

U někoho to trvá pár dní, u citlivějších jedinců i týdny.

I tyto změny časů mohou mít vliv na konzumaci médií a je tedy lepší s nimi počítat a přizpůsobit jim náš mediální plán. Relevantní je to hlavně u televize a rádií.

Příklad z praxe:

Pokud plánujeme v měsíci dubnu sponzorovat po dobu jednoho týdne ranní show na TV nebo v rádiu, která začíná už v 6:00, bude lepší si vybrat až pozdější týden v rámci měsíce. Je tam větší pravděpodobnost, že se změně času větší část lidí už stačila přizpůsobit a nezaspí tak časný ranní pořad.

U TV se to týká samozřejmě zejména modelu nákupu na spoty, nikoliv na sledovanost.

Foto obrazu Salvatora Dalího: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach