V obdobích střídání zimního a letního času řadě z nás nějakou dobu trvá se této situaci přizpůsobit.
Třeba při přechodu na letní čas, kdy nám jedna hodina chybí, se to může projevit problémy se vstáváním.
U někoho to trvá pár dní, u citlivějších jedinců i týdny.
I tyto změny časů mohou mít vliv na konzumaci médií a je tedy lepší s nimi počítat a přizpůsobit jim náš mediální plán. Relevantní je to hlavně u televize a rádií.
Příklad z praxe:
Pokud plánujeme v měsíci dubnu sponzorovat po dobu jednoho týdne ranní show na TV nebo v rádiu, která začíná už v 6:00, bude lepší si vybrat až pozdější týden v rámci měsíce. Je tam větší pravděpodobnost, že se změně času větší část lidí už stačila přizpůsobit a nezaspí tak časný ranní pořad.
U TV se to týká samozřejmě zejména modelu nákupu na spoty, nikoliv na sledovanost.
Foto obrazu Salvatora Dalího: Petr Majerik