Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 59: Pozor na KŘOVÁKY

18. 2. 2025, 6:30

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Při výběru reklamních ploch do naší kampaně je vhodné nespoléhat se jen na jejich fotografie z rodných listů.

Aktuální situace na místě totiž může vypadat jinak.

Proto se vyplatí osobní prohlídka vytipovaných míst, nebo alespoň jejich kontrola prostřednictvím „street view“.

Příklad z praxe:

KŘOVÁCI, aneb Křovinové billboardy. Znáte je?

Bývají ukryté za hustým křovinatým porostem a jsou tedy téměř neviditelné.

Obvykle se jedná buď o starší plochy dávno zkrachovalých firem, nebo někdo prodal inzerentovi panel, který byl na fotce v rodném listě samozřejmě bez křoví.

Pokud si toho všimneme alespoň při kontrole fotodokumentace, můžeme plochu reklamovat. Lepší je ale samozřejmě prevence. 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach