Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 57: Vsaďte na věrohodná média

7. 1. 2025, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

U části reklamních kampaní hraje významnou roli faktor věrohodnosti. Může se jednat o dobročinnost, politickou komunikaci v rámci voleb, kampaně státní správy, ale i o komerční komunikaci. Zde jde typicky třeba o bankovní domy a další finanční instituce, které dbají na seriózní imidž.

Umocnit adekvátně příslušnou obsahovou část takovéto komunikace nám může pomoci i vhodný výběr médií, kdy vsadíme na ta více věrohodná.

Příklad z praxe:

Jedním ze zdrojů posouzení věrohodnosti médií mohou být veřejně dostupné výstupy od CVVM. Např. v roce 2024 „rozhodně“, nebo „spíše“ důvěřovalo rádiím 51 % respondentů, internetu a televizi shodně 38 % a tisku 34 % dotázaných.

Výsledky určitě ovlivňuje i stupeň bulvarizace jednotlivých posuzovaných typů médií, který je zejména u tištěných médií poměrně robustní. Navíc trh postupně opouštějí serióznější tituly. Rádiu naopak zřejmě pomáhá relativně stále poměrně kvalitní obsah veřejnoprávních stanic, byť je v posledních letech často kritizován, což může pozici rádií v tomto porovnávání do budoucna také negativně ovlivnit.

Po zohlednění faktoru věrohodnosti při výběru jednotlivých mediatypů dále v jejich rámci vybíráme ta nejvhodnější konkrétní média klasickou analýzou jejich konzumace a afinity vůči příslušné cílové skupině.

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach