Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 56: Na Silvestra večer bez TV spotů

30. 12. 2024, 10:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Při plánování médií bereme zejména u elektronických médií do úvahy i denní dobu, kdy se naše reklamní sdělení dostane k cílové skupině.

TIP č. 4 doporučoval umístit během léta více televizních spotů/GRPů do časů po 20:00, protože tam už rozdíly ve sledovanosti nebývají tak velké, jako během dne, kdy je zejména během slunečních dní více lidí mimo domov a sledují tak TV méně.

Přesný opak platí pro Silvestra, tedy poslední den roku.

Neviděl jsem k tomu sice žádné výzkumy, ale určitě se dá předpokládat, že během tohoto dne s blížícím se večerem prudce roste konzumace alkoholických nápojů a tím se snižuje naše pozornost. A to včetně vnímání sdělení TV spotů.

Takže na Silvestra doporučuji zvážit omezení vysílání našich spotů/GRPů ve večerních a nočních hodinách (přestože jde z části o Prime Time).

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach