Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 53: Nezapomeňte se podepsat

19. 9. 2024, 8:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Politické kampaně mají řadu specifik.

Už v Tipu č. 30 jsme řešili občas nedodržená pravidla pro využití vlajek a státních symbolů v reklamě. 

Dalším specifikem politických kampaní je nutnost uvést v reklamě jejího ZADAVATELE i ZPRACOVATELE. Platí pro to poměrně detailní pravidla, na která je třeba pamatovat a vždy si je před samotnou přípravou kampaně nastudovat. Myslet by na to měl zadavatel samotný, nebo jeho reklamní agentura. Poslední záchranou může eventuálně být upozornění na uvedený nedostatek ze strany média při převzetí podkladů.

 

Příklad z praxe:

Může se jednat třeba o volební billboard bez označení ZPRACOVATELE.

Foto: Petr Majerik

 

PETR MAJERIK
media coach