Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 52: Mluvte jazykem cílovky

6. 8. 2024, 8:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Tip č. 36 ze září 2023 pojednával o možnosti oslovení Čechů během jejich zahraničních dovolených prostřednictvím venkovní reklamy v jejich rodném jazyce, tedy češtině.

Jde to ale i naopak. Rodným jazykem nebo dalším cizím jazykem který ovládají můžeme obdobně oslovit i cizince pobývající v ČR. Na rozdíl od některých jiných zemí (Maďarsko, Slovensko,...) to totiž české právo umožňuje (s drobnými výjimkami, kam řadíme třeba povinné věty v kategorii léků, které musí být v češtině). 

S ohledem na dynamicky se vyvíjející legislativu se před realizací tohoto typu kampaní ale určitě vždycky vyplatí ověřit si aktuální stav.

Příklady z praxe:

V uplynulých měsících jsem v Praze narazil hned na několik reklam, kde jejich tvůrci oslovili cílovou skupinu v cizím jazyce (viz fotografie). Jednalo se o pozvání zahraničních turistů na pivní expozici, nabídku studia na VŠ v angličtině i reklamu od dopravní společnosti na cesty do domovských destinací.

 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach