Tip č. 36 ze září 2023 pojednával o možnosti oslovení Čechů během jejich zahraničních dovolených prostřednictvím venkovní reklamy v jejich rodném jazyce, tedy češtině.
Jde to ale i naopak. Rodným jazykem nebo dalším cizím jazykem který ovládají můžeme obdobně oslovit i cizince pobývající v ČR. Na rozdíl od některých jiných zemí (Maďarsko, Slovensko,...) to totiž české právo umožňuje (s drobnými výjimkami, kam řadíme třeba povinné věty v kategorii léků, které musí být v češtině).
S ohledem na dynamicky se vyvíjející legislativu se před realizací tohoto typu kampaní ale určitě vždycky vyplatí ověřit si aktuální stav.
Příklady z praxe:
V uplynulých měsících jsem v Praze narazil hned na několik reklam, kde jejich tvůrci oslovili cílovou skupinu v cizím jazyce (viz fotografie). Jednalo se o pozvání zahraničních turistů na pivní expozici, nabídku studia na VŠ v angličtině i reklamu od dopravní společnosti na cesty do domovských destinací.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU☕, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik