Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 48: Využijte aprílového počasí

20. 4. 2024, 11:11

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Základ každé kampaně v médiích samozřejmě obvykle tvoří standardní spoty, bannery, inzeráty, billboardy, ale vždycky je vhodné je nějakým způsobem obohatit.

U spotů to mohou být speciální pozice v reklamním bloku, u bannerů a inzerátů zase jejich vhodné umístění s ohledem na okolní obsahové prostředí. A u venkovní reklamy se může jednat o umístění části panelů "pod střechu". To se hodí zejména v obdobích častějších srážek. Vodítkem k vytipování vhodnějších měsíců nám mohou být kromě historických meteorologických dat a dlouhodobějších předpovědí počasí i pranostiky typu "Aprílové počasí" a "Medard".

Souhrn měsíčních srážek v mm za rok 2023 (Zdroj: ČHMÚ):

LEDEN - 43 mm

ÚNOR - 37 mm

BŘEZEN - 50 mm

DUBEN - 68 mm

KVĚTEN - 43 mm

ČERVEN - 46 mm

ČERVENEC - 59 mm

SRPEN - 136 mm

ZÁŘÍ - 18 mm

ŘÍJEN - 51 mm

LISTOPAD - 90 mm

PROSINEC - 92 mm

Příklad z praxe:

U kampaní pro UOL jsme se vždycky snažili s ohledem na omezenější rozpočet o získání přidané hodnoty navíc. U billboardu na fotografii, který byl umístěn na rušném nádraží, spočívala ve dvou faktorech. Billboard byl jednak pod stříškou, takže v případě přeháněk se před ním na delší dobu shromáždil větší počet lidí a navíc nad ním byly hodiny, které také přitahovaly k této lokaci větší pozornost kolemjdoucích (což je zejména na nádražích, kde lidé dobíhají odjíždějící vlaky k nezaplacení).

Když mi ale majitelka UOL Účetnictví Jana Jáčová ještě po kampani poslala celostátní deník, kde byl náš billboard na titulní straně, uvědomil jsem si, že to jsou hned tři nadstandardní kvalitativní faktory najednou, a to se počítá!

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Archiv UOL; vizuál AnFas

PETR MAJERIK
media coach