Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 45: Následuj cílovku

29. 2. 2024, 7:07

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Konzumace médií pro jednotlivé cílové skupiny není v čase neměnná. Tak jako se posílání pohledů z letních táborů postupně změnilo v zasílání SMS zpráv (viz FOTO), mění se také preference jednotlivých částí populace ohledně konzumace médiíA to je samozřejmě na základě výstupů z mediálních výzkumů potřeba zohlednit při přípravě mediálních strategií.

Příklad z praxe:

Ještě před pár lety většina dotazovaných studentů maturitních ročníků SŠ uváděla jako svou nejoblíbenější sociální síť Facebook. Nyní se většina hlásí k Instagramu ("Na Fb chodí už jenom naši rodiče a to je trapné."😊) a menší, ale postupně rostoucí část z nich případně k TikToku. 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik

 

PETR MAJERIK
media coach