Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 41: Ať jste VIDĚT i SLYŠET

1. 1. 2024, 9:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Z řady výzkumů je známo, že audiovizuální působení navyšuje účinek i zapamatovatelnost reklamy. Mezi médii je v něm nepřekonatelná zejména televize, u některých formátů ho nabízí i internet.

Pokud je ale náš mediální rozpočet omezenější a neumožňuje nám tak smysluplné využití televizní reklamy, která má vyšší vstupní náklady, můžeme zkusit na to jít i jinak. Audiovizuální efekt nám do určité míry doručí i kombinace venkovní a rádiové reklamy. Podmínkou je, aby komunikace v obou uvedených mediatypech probíhala alespoň po určitou dobu souběžně a intenzita kampaní v obou médiích byla dostatečná. A ideálně ještě i umocněná synergií kreativy.

Příklad z praxe:

Měl jsem možnost podílet se na přípravě řady kampaní kombinujících venkovní reklamu a rádio. Občas pak nastane nejčastěji při jízdě autem následující situace: Při čekání na křižovatce uvidíme náš billboard. A pak to přijde! Zelená ještě nenaskočila a najednou se z rádia ozve náš spot z téže kampaně. Audiovizuální efekt způsobený „průnikem“ venkovní a rádiové reklamy mě v takových momentech obvykle přivede téměř do stavu mediální extáze😊.

Protože se prakticky vždycky jedná o shodu okolností, neexistuje z popsaných situací žádný záznam, který bych sem doplnil jako vhodnou audiovizuální dokumentaci. Ale mají na mě podobný WOW efekt jako přiložená fotografie psíka statečně balancujícího na zábradlí v parku Grébovka. Až po zhlédnutí fotky na displeji mobilu jsem totiž uviděl v reálu neviditelné ochranné paprsky slunce kolem něj a prožil obdobný pocit slasti😊.

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

Foto: Petr Majerik (Grébovka, Nuselský most, telekomunikační věž na kopci Pepř v Jílovém u Prahy)

PETR MAJERIK
media coach