Z řady výzkumů je známo, že audiovizuální působení navyšuje účinek i zapamatovatelnost reklamy. Mezi médii je v něm nepřekonatelná zejména televize, u některých formátů ho nabízí i internet.
Pokud je ale náš mediální rozpočet omezenější a neumožňuje nám tak smysluplné využití televizní reklamy, která má vyšší vstupní náklady, můžeme zkusit na to jít i jinak. Audiovizuální efekt nám do určité míry doručí i kombinace venkovní a rádiové reklamy. Podmínkou je, aby komunikace v obou uvedených mediatypech probíhala alespoň po určitou dobu souběžně a intenzita kampaní v obou médiích byla dostatečná. A ideálně ještě i umocněná synergií kreativy.
Příklad z praxe:
Měl jsem možnost podílet se na přípravě řady kampaní kombinujících venkovní reklamu a rádio. Občas pak nastane nejčastěji při jízdě autem následující situace: Při čekání na křižovatce uvidíme náš billboard. A pak to přijde! Zelená ještě nenaskočila a najednou se z rádia ozve náš spot z téže kampaně. Audiovizuální efekt způsobený „průnikem“ venkovní a rádiové reklamy mě v takových momentech obvykle přivede téměř do stavu mediální extáze😊.
Protože se prakticky vždycky jedná o shodu okolností, neexistuje z popsaných situací žádný záznam, který bych sem doplnil jako vhodnou audiovizuální dokumentaci. Ale mají na mě podobný WOW efekt jako přiložená fotografie psíka statečně balancujícího na zábradlí v parku Grébovka. Až po zhlédnutí fotky na displeji mobilu jsem totiž uviděl v reálu neviditelné ochranné paprsky slunce kolem něj a prožil obdobný pocit slasti😊.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik (Grébovka, Nuselský most, telekomunikační věž na kopci Pepř v Jílovém u Prahy)