Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 4: Má smysl TV reklama v létě?

21. 4. 2022, 10:10

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Častokrát jsem se setkal s názorem, že televizní reklama v létě nedává smysl, protože tou dobou má televize mnohem nižší sledovanost. Je tento názor oprávněný? Doba strávená sledováním televize (ATS - Average Time Spent) je v létě opravdu kratší než třeba v zimních měsících (i více než o hodinu denně), ale pokud nám letní období dává smysl byznysově, televizní reklamy se bát nemusíme. A to z toho důvodu, že TV prostor většinou kupujeme na garantovanou sledovanost (odsouhlasený počet GRP´s - Gross Rating Point), takže nižší sledovanost není "problémem" naším, ale televize, která si splnění tohoto parametru ve svém vlastním zájmu ráda ohlídá. Pokud by totiž plánovaná GRP´s nedoručila, snížila by si tím částku fakturovanou zadavateli. Pro letní komunikaci v televizi mluví i výhodné sezónní koeficienty cen (až o polovinu nižší oproti podzimnímu období) a i o více než minutu kratší reklamní bloky, které diváka méně obtěžují. A když je opravdu extrémně teplé léto a u vody nebo při grilování tráví lidé ještě více času než normálně, může letní TV kampani pomoci i větší důraz na spoty po osmé hodině večerní. Tam už rozdíly ve sledovanosti nebývají tak fatální.

Pokud máme navíc to štěstí, že léto je naší hlavní sezónou, jako je tomu třeba v segmentech zmrzliny nebo nápojů, nebo tam zkrátka náš byznys funguje alespoň jakž takž normálně, můžeme z výhod letní TV komunikace profitovat pravidelně!

Stejně jako letní TV reklama mají smysl i letní akce. Na archivním snímku z letní Party TV NOVA v roce 2016 jsem v příjemné společnosti Alexandry Sokačové, tehdejší mediální manažerky řetězce ALBERT a Honzy Vlčka, tehdy obchodního ředitele TV Nova, který nás všechny nadchnul svým převlekem za Honzu Nedvěda, protože tou dobou běžela na Nově úspěšná show „Tvoje tvář má známý hlas“😊.

 

Foto (selfie): Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach