Zejména středně velcí a největší reklamní zadavatelé využívají v posledních letech ekonometrické modelování.
Cílem je s využitím dat za předchozí období zjistit, které aktivity (nejen marketingové) jsou pro naplnění firemních obchodních cílů nejvhodnější.
Dále se zabýváme otázkou, jak významný jejich přinos je a jaká je u nich návratnost vložených investic.
Důležité také je, kde se nachází jejich bod zlomu. To znamená, od kdy je výhodnější je pozastavit a nahradit (nebo doplnit) jinými aktivitami.
Velkou výhodou některých ze současných SW řešení v oblasti ekonometrie je jejich transparentnost a rychlost. Výsledky tak na rozdíl od minulosti máme k dispozici v řádu minut a hodin, nikoliv v řádu týdnů a měsíců.
Úspory nebo přidaná hodnota při využití ekonometrického modelování dosahují úrovně 10 až 15 % z rozpočtu.
Modelový příklad:
Zadáním v oblasti obchodních řetězců může být třeba otázka, od jakého počtu tištěných akčních letáků se už nevyplatí jejich náklad navyšovat a bude vhodnější je doplnit jinou aktivitou, například v oblasti online reklamy.
Fotografie zachycuje moment těsně před tím, než mě dvojnásobný mistr světa ve Formuli 1 Mika Häkkinen a herec Martin Dejdar požádali o podpis:).
Více informací o ekonometrickém modelování s konkrétní ukázkou najdete zde:
(56) OMG Future 2015 - Andreas Hofmeier - YouTube
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)