Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 36: Oslovte Čechy v zahraničí

4. 9. 2023, 7:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Každá země má v oblasti nabídky jednotlivých typů médií svá specifika.

V čem nás jednoznačně poráží přímořské dovolenkové destinace je bohatá nabídka ploch venkovní reklamy na mořských plážích, zejména v podobě převlékáren.

Tato místa nabízejí vyšší míru zaujetí a přesné cílení na vyprofilované skupiny zákazníků pro nejrůznější výrobky i služby.

Daly by se tyto nosiče využít i pro české inzerenty?

Pro část z nich bezpochyby!

Třeba v Chorvatsku, kam každý rok směřuje zhruba 750.000 našich turistů, může český inzerent využít během období prázdnin a dovolených od června do září venkovní reklamu v sítích plážových převlékáren v ceně nižších statisíců českých korun za jejich pronájem.

Reklamní sdělení může být navíc v češtině. A i když mu řada lidí z ostatních zemí neporozumí a CPT bude zřejmě dražší než v ČR, nemusí to být problém. Míra zaujetí českých turistů ke sdělení v jejich rodném jazyce bude v zahraničí velmi pravděpodobně zase vyšší než u nás doma. Zejména když se zvolí vhodné kreativní řešení.

Příklady možného využití:

Hotely na česko-rakouských hranicích – „Cestu domů si zpříjemněte přespáním a degustací vín u nás“, „Cestou domů se stavte na svíčkovou“ (hodí se zejména v období dopravních kolapsů).

Cestovní pojištění – „Nezapomněli jste na něco?“.

Pivo – „Chuť domova“ (v řadě destinací je české pivo k dostání).

Audiotéka – „Knihy na vlnách češtiny“.

 

POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):

Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)

 

Foto: Petr Majerik; vizuál: AnFas

PETR MAJERIK
media coach