Každá země má v oblasti nabídky jednotlivých typů médií svá specifika.
V čem nás jednoznačně poráží přímořské dovolenkové destinace je bohatá nabídka ploch venkovní reklamy na mořských plážích, zejména v podobě převlékáren.
Tato místa nabízejí vyšší míru zaujetí a přesné cílení na vyprofilované skupiny zákazníků pro nejrůznější výrobky i služby.
Daly by se tyto nosiče využít i pro české inzerenty?
Pro část z nich bezpochyby!
Třeba v Chorvatsku, kam každý rok směřuje zhruba 750.000 našich turistů, může český inzerent využít během období prázdnin a dovolených od června do září venkovní reklamu v sítích plážových převlékáren v ceně nižších statisíců českých korun za jejich pronájem.
Reklamní sdělení může být navíc v češtině. A i když mu řada lidí z ostatních zemí neporozumí a CPT bude zřejmě dražší než v ČR, nemusí to být problém. Míra zaujetí českých turistů ke sdělení v jejich rodném jazyce bude v zahraničí velmi pravděpodobně zase vyšší než u nás doma. Zejména když se zvolí vhodné kreativní řešení.
Příklady možného využití:
Hotely na česko-rakouských hranicích – „Cestu domů si zpříjemněte přespáním a degustací vín u nás“, „Cestou domů se stavte na svíčkovou“ (hodí se zejména v období dopravních kolapsů).
Cestovní pojištění – „Nezapomněli jste na něco?“.
Pivo – „Chuť domova“ (v řadě destinací je české pivo k dostání).
Audiotéka – „Knihy na vlnách češtiny“.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MEDIÁLNÍ KVÍZY A TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik; vizuál: AnFas