Venkovní reklama (OOH) je známá tím, že se na rozdíl od inzerce v tisku a na internetu nehodí pro komunikaci delších reklamních sdělení. Většinou totiž nemáme dost času si na jejích nosičích přečíst delší text. A to zejména při jízdě autem, ale ani při chůzi.
Přesto minimálně jeden formát představuje alespoň částečnou výjimku.
Uhodnete, který to je?
Paradoxně ten z nejmenších: RÁMEČKY VE VAGONECH METRA. Sen všech reklamních textařů.
A proč právě ony⸮
Není před nimi totiž téměř úniku. Desítky minut stojíme během dopravní špičky v sevření ostatních spolucestujících, prakticky bez možnosti se pohnout:). A v tom to právě je! Lačně hltáme každé slovo na nejbližším reklamním rámečku a text si pročítáme znovu a znovu, abychom alespoň na chvíli zapomněli na naši nekomfortní situaci, než nás zbrocené potem vagon metra "vyplivne" na peron a chladný průvan nás spolu s ostatními vtlačí na eskalátor, vracející nás zpátky do lůna velkoměsta.
Pokud tedy reklamní zadavatel vyžaduje venkovní reklamu a trvá na delším textu, každý správný plánovač médií ví, jak si s touto na první pohled neřešitelnou situací poradit.
Příklad z praxe
Uchazeči o studium na VYSOKÉ ŠKOLE KREATIVNÍ KOMUNIKACE uvádějí jako nejčastější zdroj informací o škole kromě doporučení přátel, billboardů a online platforem právě rámečky v metru.
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS TIPY NA EFEKTIVNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL:):
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Vizuály: AnFas a VŠKK