Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 28/II: ATYPICKOU DISPOZICI umocněte řešením NA MÍRU

15. 6. 2023, 7:07

Na našem oblíbeném místě s reklamní plachtou na domě se DVĚMA OKNY v rámci reklamního motivu se objevila nová reklama. Tentokrát na auto. A s velmi dobře viditelným vizuálem. S ohledem na cílovou skupinu je obtížné si představit lepší místo, než je kolmá plocha na magistrále směrem do centra města, kde se často tvoří kolony. Nicméně ani tentokrát nebyl prvek „DVOU OKEN“ v rámci kreativní zpracování využit (u tohoto stávajícího by to bylo i kontraproduktivní). BUDEME TEDY SITUACI MONITOROVAT I NADÁLE, JESTLI SE NĚKTERÝ Z BUDOUCÍCH ZADAVATELŮ ODHODLÁ S „OKNY“ PRACOVAT VE SVŮJ PROSPĚCH…

Pokud ve své mediální komunikaci využíváme i ad hoc atypická řešení, je vhodné jim podle daných možností na míru přizpůsobit i výslednou podobu naší komunikace. A to jak po obsahové, tak i po formální stránce.

 

Nejčastěji se s takovými situacemi setkáváme v oblasti venkovní reklamy. Zejména pokud se její nosiče nacházejí na specifických místech, jako jsou třeba plachty na štítech domů, kdy každá dispozice je svým způsobem unikát.

Ale může se jednat i o další typy médií. V televizi jde třeba o na míru ušité využití Product Placementu.

 

Příklady z praxe:

U reklamních plachet na štítech domů část nájemníků nemusí souhlasit se zakrytím svých oken. Ta pak „narušují“ výslednou podobu vizuálu.

V některých případech by ale určitě bylo možné tuto nevýhodu využít v náš prospěch.

Třeba dispozici se dvěma nezakrytými okny na přiložené fotografii by mohl využít ke vtipné komunikaci výrobce brýlí nebo očních čoček, o výrobcích oken ani nemluvě.

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach