Rozšiřování portfolia klientů mediální agentury se často odehrává prostřednictvím její účasti ve VÝBĚROVÝCH ŘÍZENÍCH.
Jedním z předpokladů úspěchu v nich je kromě kvalitní strategie a vynikajících podmínek v médiích i správný výběr členů prezentujícího týmu nejen s ohledem na jejich zkušenosti, ale i typologii.
A právě různorodost typologie je tady jednoznačně ku prospěchu.
HVĚZDNOU SESTAVU může tvořit třeba extravertní hlavní prezentující ACCOUNT DIRECTOR, jištěný přehlednými výstupy precizního introvertního VÝZKUMNÍKA držícího se v pozadí, oba pod dohledem zkušeného ŠÉFA NÁKUPU, který si potrpí na přesnost a ohlídá dodržení vymezené délky prezentace.
Předpokladem vědomého sestavení funkčního a vítězného týmu, tvořeného vhodnými osobnostmi je poznání typologie každého z jednotlivců.
Této problematice se naštěstí věnuje řada odborných titulů, testů, návodů i specializovaných společností.
V rámci procesu odhalování naší typologie můžeme řešit otázky typu:
Když posuneme poradu na později, začnou opozdilci chodit včas?
Jak přimět reaktivního kolegu k plnění požadovaných úkolů?
Je lepší introvertovi zavolat nebo napsat mail?
Jaký osobnostní typ má zahájit prezentaci?
Uvedené skutečnosti o optimálním složení týmů mají samozřejmě platnost i pro ostatní subjekty v oblasti marketingových komunikací, ať už jde o marketingová oddělení zadavatelů reklamy, média či další typy agentur.
Se studenty marketingu VŠKK jsme si při přednášce o typologii členů týmu v rámci předmětu KLIENTSKÝ SERVIS vyzkoušeli na legendárním kytarovém sólu v podání Dona Feldera a Joe Walshe ze skupiny EAGLES odhadnout jejich osobnostní typy. Zamýšleli jsme se nad otázkou, jestli chemie, která mezi nimi zafungovala, nevznikla i díky rozdílům mezi nimi.
A šlo to dobře!
Foto: Petr Majerik