První billboard „přes roh“, který spočíval v umístění dvou ploch kolmo k sobě v pravém úhlu s využitím rohového oplocení stavebního pozemku, jsem viděl u kampaně k zahájení vysílání BBC v USA. Skvěle využil tohoto efektu pro komunikaci dvou názorových úhlů pohledu. Forma sdělení byla na míru uzpůsobena specifickému prvku venkovní reklamy.
Jednalo se o ukázku mediální kreativity v užším slova smyslu, protože mě hned napadlo, proč jsem takhle jednoduché a zároveň geniální řešení nevymyslel sám (o této problematice podrobněji pojednává TIP č. 3). A navíc jde i o příklad synergie ve spolupráci mezi klientem, jeho kreativní a mediální agenturou, případně i médiem samotným.
Teď už zbývalo jen čekat, kdy se podobná řešení objeví i u nás.
A po letech jsem se konečně dočkal, když byla na magistrále na úrovni náměstí Hrdinů v Praze 4 instalována reklamní plachta „PŘES ROH“ činžovního domu.
Vystřídalo se na ní několik motivů od různých klientů a je zajímavé sledovat, jak se s uvedenou dispozicí „PŘES ROH“ každý z nich vyrovnal.
Zatímco někteří pracují se standardním reklamním sdělením, jiní tohoto efektu více či méně zdařile využívají.
Skvělým způsobem se s danou dispozicí podle mého názoru vypořádala pojišťovna Kooperativa, což dokládají přiložené fotografie, které netřeba komentovat.
Na závěr drobná poznámka:
Jedno vydařené řešení od pojišťovny Kooperativa už jsem v rámci MEDIÁLNÍCH TIPŮ v minulosti využil (TIP č. 14). Důvodem další ukázky od téhož zadavatele není skutečnost, že bych byl placeným influencerem Kooperativy 😊, ale to, že je u nás tento inzerent a jeho agentury v oblasti mediálně kreativních řešení v segmentu venkovní reklamy zkrátka špička!
Foto: Petr Majerik