V oblasti online reklamy se běžně pracuje s pojmy PAID, OWNED a EARNED MEDIA. Rozlišujeme tedy KOUPENÁ/PLACENÁ, VLASTNÍ a ZÍSKANÁ MÉDIA.
U tradičních médií, tedy offline reklamy, se s těmito pojmy tak často nesetkáme, ale existují zde také. A o jednom z VLASTNÍCH MÉDIÍ je dnešní TIP: Ani u OFFLINE kampaní nezapomeňte na VLASTNÍ MÉDIA.
Pokud třeba máte ve firmě k dispozici FLOTILU AUT, můžete ji využít pro VLASTNÍ PREZENTACI formou reklamních polepů.
Výhodou jsou nulové náklady za pronájem a vysoká pravděpodobnost zásahu vhodné cílové skupiny, protože vaše automobily se zřejmě budou pohybovat nadproporčně v místech jejího přirozeného výskytu. Navíc máte vše pod svou kontrolou.
Může se jednat o auta nákladní i osobní a pokud by s reklamou měli řidiči osobních automobilů z řad vedení firmy, kteří je mají k dispozici i pro soukromé účely problém, dá se využít snímatelná magnetická fólie.
Za VLASTNÍ MÉDIA můžeme u OFFLINE kampaní považovat i FIREMNÍ ČASOPISY (ČILICHILI společnosti Vodafone), VÝROBNÍ A SKLADOVÉ PROSTORY (využívané pro vtipnou formu venkovní reklamy třeba betonárnou ZAPA) a samozřejmě i MÍSTA PRODEJE, kde jsou nejrůznější formy INDOOR reklamy už samozřejmostí.
.
Příklad z praxe:
Nedávno jsem narazil na vtipnou reklamu na "VLASTNÍM" nosiči od společnosti TOI TOI (viz foto), kde myslím ani vulgarismus většinu kolemjdoucích nepohorší:).
Foto: Petr Majerik