V rámci plánování kampaní v oblasti venkovní reklamy (OOH) bývá stále obtížnější dostat se s billboardy a dalšími typy nosičů do určitých míst. Kromě regulace na hlavních komunikacích se jedná zejména o centra měst, ze kterých se řada zastupitelů snaží tento typ reklamy vystrnadit. A je to do velké míry pochopitelné, protože „vizuální smog“ bývá často nad únosnou hranicí.
Nicméně pro reklamní zadavatele to může být často komplikace, protože z výše uvedených důvodů nemohou využít OOH v tak hojné míře, jak by někdy potřebovali.
Jednou z cest, jak se dostat s naším reklamním sdělením do míst bez standardních formátů OOH je využití mobilních nosičů venkovní reklamy. Může se jednat o pojízdné billboardy, auta s polepy nebo reklamními samolepkami na zadním skle a podobně.
Největší využití této formy mobilní venkovní reklamy je v rámci politického marketingu při volebních kampaních a v komerční sféře třeba při otevírání nového obchodu v centru města.
Nevím, zda si zadavatel vytvořil vizuál na přiložené fotografii sám nebo s pomocí agentury a nemám ambici ho hodnotit po kreativní stránce. Nicméně mě pobavil a rozesmál, a tak ho využiji jako oslí můstek k textu o tomto specifickém a často opomíjeném druhu venkovní reklamy.
Foto: Petr Majerik