Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 21: Když vás vyhodí dveřmi, vlezte tam oknem

16. 12. 2022, 9:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

V rámci plánování kampaní v oblasti venkovní reklamy (OOH) bývá stále obtížnější dostat se s billboardy a dalšími typy nosičů do určitých míst. Kromě regulace na hlavních komunikacích se jedná zejména o centra měst, ze kterých se řada zastupitelů snaží tento typ reklamy vystrnadit. A je to do velké míry pochopitelné, protože „vizuální smog“ bývá často nad únosnou hranicí.

Nicméně pro reklamní zadavatele to může být často komplikace, protože z výše uvedených důvodů nemohou využít OOH v tak hojné míře, jak by někdy potřebovali.

Jednou z cest, jak se dostat s naším reklamním sdělením do míst bez standardních formátů OOH je využití mobilních nosičů venkovní reklamy. Může se jednat o pojízdné billboardy, auta s polepy nebo reklamními samolepkami na zadním skle a podobně.

Největší využití této formy mobilní venkovní reklamy je v rámci politického marketingu při volebních kampaních a v komerční sféře třeba při otevírání nového obchodu v centru města.

Nevím, zda si zadavatel vytvořil vizuál na přiložené fotografii sám nebo s pomocí agentury a nemám ambici ho hodnotit po kreativní stránce. Nicméně mě pobavil a rozesmál, a tak ho využiji jako oslí můstek k textu o tomto specifickém a často opomíjeném druhu venkovní reklamy.

 

 Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach