Při plánování reklamních kampaní v oblasti venkovní reklamy je třeba dodat v dostatečném předstihu podklady k instalaci.
Třeba plakáty na billboardy je nutno doručit do skladu příslušné billboardové společnosti zhruba sedm pracovních dní předem. Když nedodáte plakáty včas, budou sice samozřejmě také vylepeny, ale pravděpodobně o něco později, než když je dodáte v požadovaném termínu (nebo dokonce s mírným předstihem).
Billboardové kampaně se v ČR většinou pronajímají na čtyři týdny, od 1. do 28. dne daného měsíce a na instalaci plakátů mají lepiči většinou tři dny.
Když dodáte plakáty včas, nebo dokonce v předstihu, může být vaše kampaň vylepena již kolem 29. dne předchozího měsíce, zatímco v opačném případě také až kolem 3. dne následujícího měsíce. Lepiči zkrátka obvykle kampaně vylepují v pořadí, ve kterém plakáty obdrží. Včasné dodání plakátů tak může kampaň prodloužit až o šest dní!
Když jsem na počátku mé práce v reklamní branži začínal v agentuře DDB NEEDHAM na pozici Account Manažera, neexistovala ještě specializovaná mediální oddělení. Billboardy pro našeho klienta McDonald´s jsem tak vybíral osobně. Nikdy jsem ale sám nenavštívil žádný sklad, kam se plakáty odvážejí. V mediálních agenturách tuto agendu zase řeší produkce ve spolupráci s nákupčím OOH. Když jsem pak před sedmi lety začal v oblasti plánování a nákupu médií pracovat jako freelancer, obloukem jsem se k výběru nosičů venkovní reklamy vrátil. A řekl jsem si, že se do toho skladu musím alespoň jednou v životě podívat a poznat zákulisí této branže! Naložil jsem místo kurýra role s plakáty na bigboardy do vlastního auta a ve skladu BIGMEDIA na ně vyfasoval nákupní vozík, kterým z parkoviště vše pohodlně převezete až na místo určení:).
Jen pro zajímavost: Jedna role plakátu na bigboard váží téměř 5 kg a na 100 ks potřebujete tři nákupní vozíky. Měl jsem tam zajet raději s lehčími a méně objemnými plakáty na billboardy:).
Foto: Petr Majerik