Už v mediálním TIPU č. 6 jsem se zabýval tím, jak důležité je v oblasti marketingových komunikací poznat produkty a služby našich klientů jejich používáním.
Dnešní TIP na tuto problematiku navazuje. Stejně tak je totiž důležité poznat zázemí klienta, výrobní, skladové i prodejní prostory nebo další pracoviště a pokud je to jen trochu možné, na vlastní kůži si vyzkoušet i vykonávané typy nejrůznějších činností.
Získané zkušenosti pak můžeme využít při plánování mediálních kampaní. Lépe si představíme cílovou skupinu a její potřeby. Už se nejedná jen o socio-demografická data, ale o konkrétní lidi.
Příklady:
Když jsem začínal pracovat v reklamě, působil jsem v agentuře DDB Needham a náš klient McDonald´s nás každý rok zval na DEN RAY KROCA (který stál mimochodem za expanzí společnosti McDonald´s a jeho otec pocházel z Čech). Zkusili jsme si třeba zamést chodník před vchodem do restaurace, nebo připravit hamburger a hranolky. Měl jsem možnost se této akce zúčastnit krátce po otevření první restaurace McDonald´s v Praze a byl to zážitek, na který se nezapomíná!
Zajímavé ale bylo i projíždět se v nejnovějších modelech automobilových klientů (VW Group, Renault, Hyundai), ochutnávat přímo na výrobním páse psí granulky, sledovat míchání bylin pro nový Fernet Stock a následně degustovat jednotlivé produkty, absolvovat zákaznickou „tour“ v prodejně ProSpánku, vyzkoušet si Blackjack v Casinos Czechoslovakia, nebo brzy ráno den po náročné oslavě ochutnávat kojenecká mléka značky Nutricia různých příchutí.
Na fotografii jsme na DNI RAY KROCA spolu s PhDr. Drahomírou Jirákovou, která se velkou měrou podílela na rozjezdu aktivit McDonald´s u nás a vždycky velkoryse přistupovala k našim tehdy občas poněkud nestandardním nápadům na zviditelnění značky McDonald´s u nás. Bylo to shodou okolností přesně před 30 lety, 9. října 1992, zhruba půl roku po otevření první pražské restaurace.