Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 16: OZRO - organické začlenění reklamy do okolí

20. 9. 2022, 8:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Tak jako se ve filmech a TV pořadech pracuje s Product Placementem (PP), neboli organickým začleněním produktu do děje (OZPD), můžeme něco obdobného zrealizovat i v oblasti venkovní reklamy. A nazvat to můžeme třeba jako OZRO - organické začlenění reklamy do okolí.

Mám na mysli důmyslné využití okolí naší reklamy, které spoluvytváří kýžený komunikační efekt.

Příklady:

Může se jednat třeba o billboard s reklamou na mléko, kdy motiv s pasoucí se kravičkou umístíme na místa, mající v pozadí louku.

Nebo plochu propagující zahradnické služby můžeme nechat částečně porůst psím vínem, opět na vhodném místě plném zeleně.

Další možnost mě napadla v rámci hodnocení reklamních realizací soutěže P.O.P. STAR za měsíc červenec 2022. Na vítězné realizaci společnosti Gillette mě upoutal hasící přístroj, který jako by evokoval situaci, kdy z něj stříká pěna na pod ním umístěnou žiletku. Samozřejmě že se v tomto případě jedná o shodu okolností, ale určitě by se nějaké cílené využití tohoto hasícího přístroje našlo…

 

Foto využito s laskavým svolením portálu www.mistoprodeje.cz

Koláž: Barbora Majeriková

PETR MAJERIK
media coach