Tak jako se ve filmech a TV pořadech pracuje s Product Placementem (PP), neboli organickým začleněním produktu do děje (OZPD), můžeme něco obdobného zrealizovat i v oblasti venkovní reklamy. A nazvat to můžeme třeba jako OZRO - organické začlenění reklamy do okolí.
Mám na mysli důmyslné využití okolí naší reklamy, které spoluvytváří kýžený komunikační efekt.
Příklady:
Může se jednat třeba o billboard s reklamou na mléko, kdy motiv s pasoucí se kravičkou umístíme na místa, mající v pozadí louku.
Nebo plochu propagující zahradnické služby můžeme nechat částečně porůst psím vínem, opět na vhodném místě plném zeleně.
Další možnost mě napadla v rámci hodnocení reklamních realizací soutěže P.O.P. STAR za měsíc červenec 2022. Na vítězné realizaci společnosti Gillette mě upoutal hasící přístroj, který jako by evokoval situaci, kdy z něj stříká pěna na pod ním umístěnou žiletku. Samozřejmě že se v tomto případě jedná o shodu okolností, ale určitě by se nějaké cílené využití tohoto hasícího přístroje našlo…
Foto využito s laskavým svolením portálu www.mistoprodeje.cz
Koláž: Barbora Majeriková