Po období důrazu na kvantitu na přelomu tisíciletí se v oblasti plánování médií postupně začali někteří reklamní zadavatelé zaměřovat čím dál tím více i na kvalitu. Konkrétně se to projevilo třeba tím, že místo maximalizace intenzity kampaní (počet GRP´s) začalo jít více i o to zasáhnout naší cílovou skupinu prostřednictvím médií v prostředí, kde se často přirozeně vyskytuje a cítí se v něm příjemně. Těmto místům se začalo říkat "TOUCHPOINT".
Místo kvantity kvalita, místo obtěžování reklamou zaujetí cílové skupiny na míru ušitým reklamním sdělením ve vhodném prostředí.
Místo 1000 GRP´s na klasickou měsíční televizní kampaň cílenou na mladší cílovou skupinu tak v rámci tohoto přístupu postačilo jen 800 GRP´s a ušetřený rozpočet se využil třeba na partnerství s hitparádou na hudebním TV kanále.
Konkrétní příklad
U Občerstvení KOUŘOVKA NA LIBŘICI u Davle jsem si letos v létě všiml geniálně umístěné CLV vitríny se dvěma rotujícími reklamními sděleními od Kooperativy, která přesně cílila na cílovou skupinu cyklistů.
Panel je přímo na boku stánku, kde projíždějící cyklisté parkují svá kola při občerstvovacích zastávkách. Sdělení ze série BEZPEČNOST MÁ ZELENOU tak nejde přehlédnout. Tomu se říká TREFA DO ČERNÉHO!
Foto: Petr Majerik