Blog

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 1: Jak navýšit viditelnost našeho billboardu?

11. 4. 2022, 9:00

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Když si při přípravě kampaně v oblasti venkovní reklamy dáme s výběrem ploch náležitou práci, oslovíme standardní měsíční kampaní více než polovinu populace v daném regionu. Dle údajů od vlastníků ploch dosahuje frekvence průjezdu vozidel kolem jedné plochy za den hodnoty i několika desítek tisíc.

Toto číslo můžeme bez vícenákladů u části ploch ale smysluplně navýšit využitím kombinace vhodné sezónnosti a umístění nosiče.

Příkladem je například nákup billboardů v okolí Finančních úřadů v měsíci březen, kdy se podávají daňová přiznání. Nebo obdobné využití některých ze svátků, jako jsou Velikonoce, Valentýn, Vánoce a další, kdy jezdíme více nakupovat do obchodních center. S venkovní reklamou se dá obdobně pěkně pracovat i v okolí Pneuservisů, a to dokonce dvakrát ročně. Těch příkladů je ale samozřejmě mnohem více.

Já mám z uvedených důvodů v oblibě u březnových kampaní třeba billboardy před FÚ Prahy 10, umístěné přímo na parkovišti před okny úřadu a na plochy je vidět i při čekání ve frontě přímo před vchodem:). A když poslední den odevzdání DP připadá jako v roce 2022 na 1. dubna, je lepší si plochu pronajmout na březen i duben.

 

 

 

Foto: Petr Majerik

PETR MAJERIK
media coach