Dnes si zrekapitulujeme pátou desítku TIPŮ z cyklu "Jak efektivně na mediální kampaň":
41) Audiovizuální efekt, který nabízí zejména televize, navyšuje účinek i zapamatovatelnost reklamy. V případě omezenějšího reklamního rozpočtu nám ho do určité míry doručí i kombinace venkovní a rádiové reklamy. Příklad: Při jízdě autem uvidíme náš billboard a zároveň uslyšíme i náš rádiový spot.
42) Pojistkou proti výpadkům reklamy nebo poklesům sledovanosti TV je zejména vícekanálová komunikace, nákup TV reklamy na garantovanou sledovanost a rezervní rozpočet. Příklad: Může se jednat o výkyvy sledovanosti v období voleb, významných sportovních událostí, živelních pohrom apod.
43) Punc serióznosti dodá naší kampani propojení se se zpravodajstvím v televizi nebo v rádiu. Příklad: Spot začínající znělkou ve stylu zpravodajského pořadu umístíme na poslední pozici v reklamním bloku těsně před začátkem zpráv.
44) Reklamou můžeme působit i na tzv. šestý smysl. Příklad: Optické iluze, 3D grafika.
45) Konzumace médií pro jednotlivé cílové skupiny není v čase neměnná. Proto ji musíme sledovat a přizpůsobovat jí výběr médií. Příklad: Postupný přesun nejmladší generace z Facebooku na Instagram.
46) Součástí mediálního plánování je i výběr vhodného obsahového prostředí a pozice pro umístění inzerce. Příklad: Čtenáře více zaujme inzerát umístěný vpravo nahoře a ideálně oproti redakční stránce.
47) Poslechovost rádií bývá během pracovních dní vyšší než o víkendu. Protože se ale ceny za rádiovou reklamu mezi všedními dny a víkendem většinou neliší, dává u některých kampaní smysl umístit více spotů do pondělí až pátku. Příklad: Pokud přesuneme spoty z naší kampaně jen do všedních dní a měli jsme původně frekvenci pěti spotů denně od pondělí do neděle (35 odvysílání týdně), je-li víkendová konzumace rádia o dvacet procent nižší, dosáhneme jen tímto přesunem přibližně o pět procent vyšší poslechovosti (počtu GRP´s)!
48) Během období vyšších srážek můžeme do kampaní v rámci venkovní reklamy umístit část panelů "pod střechu". Příklad: Třeba v r. 2023 měly největší souhrny srážek měsíce srpen (136 mm), prosinec (92 mm) a listopad (90 mm). Zdroj: ČHMÚ.
49) Pro delší plochy v oblasti venkovní reklamy můžeme využít motiv na kterém se postupně během našeho pohybu před námi odvíjí reklamní sdělení jako filmový pás. Příklad: Reklama na eskalátorech v metru.
50) Jsou-li součástí budov vaší společnosti PRAMPOUCHY, kryté lávky pro chodce, které spojují dvě sousední budovy, můžete je využít pro netradiční reklamu. Příklad: Vtipně vymyšlený reklamní prampouch na STAROPRAMEN v Praze.
Na prvních třech místech v počtu zhlédnutí se umístily příspěvky:
- TIP č. 45: Následuj cílovku
- TIP č. 48: Využijte aprílového počasí
- TIP č. 50: Vsaďte na REKLAMNÍ PRAMPOUCHY
POKUD JSTE DOČETLI AŽ SEM A BAVÍ VÁS MÉ PŘÍSPĚVKY Z OBLASTI PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ, MŮŽETE MĚ POZVAT NA KÁVU☕, ABYCH PŘI JEJICH VYMÝŠLENÍ A PSANÍ NEUSNUL😊:
Petr Majerik is Blog o PLÁNOVÁNÍ MÉDIÍ (buymeacoffee.com)
Foto: Petr Majerik; vizuál AnFas